Thursday 7 April 2016

Serum Muka Saya dan Dohkoh

ok nak cerita..

produk muka yang saya pakai. just nak keep track aje tepek memory kat sini..

sebelum ni dok pakai Cell Youth Booster Advanced Corrector Brand Safi Rania..
tu la tak ingat mula pakai bila..

saya ni belasah je kejap try itu kejap try ini..

sebelum pakai Safi Rania saya pakai OLAY total effect. lama gila kot pakai sejak umo 20 tahun..huhu punya lah setia tak tukar tukar sebab malas nak tukar. kan Olay total effect tu banyak isi nya murah plak tu kennn.. saya pantang dengan benda murah .. ahahaa.. lagipun ok je pakai kt muka.. tetiba terbaca olay macam ada bahan apo tah.. pastu terus decide TUKARRR..

konon nampak suci macam Safi.. kikiki dasar terpedaya iklan TV. so beli la set ni.. pakai set hokeh.. mahalll la jugak.. tapi xpe la konon ikut step la
pencuci safi, mosturizer safi, serum safi.. huhuiiii.. habis RM150 jugak lah.. mosturizer habis dah.. tinggal ni soo bila ni habis haruslah kena cari yang baru.. hihi.. pencuci ada lagi.
ok sebenarnya pakai safi tapi gegatal nak tukar. amek yg murah skit.. lagipun penutup botol tu jenis penyedut tu macam payah nak pakai bila dah tinggal sikit.. tahan jugak dalam 3 bulan kot (tak pasti sebab tak rekod)




bila plan nak tuka tu .. harus lah pertama sebab harga ..

tengok ok ke tak dulu.. tengok harga.. baca balik ok ke tak.. tengok balik compare pulak dengan safi.. compare lagi dengan serum lain.. kah kah.. manalah shopping tak jadi LAMA.. 


hari ini 7/4/2016 pakai Dermagic Intensive Serum Brand Simplysiti..

ok la amek la Simplysiti ni plak.. mandangka saya pakai BB Cream jenis dan brand yang sama.. oh la laa

best juga pakai ni sejuk je rasa.. kalau saya tak cantik macam siti siap kau serum.. kah kah dah muka tak lawa serum plak disalahkan..kuikui

sebenarnya stepnya ..

1. cuci.. 2. toner.. 3. serum..4. pelembab.. 5. bb cream dan akhir skali 6. compact powder

see complicated kann perempuannn.. hahaha.. DC cakap tengok lelaki pakai je sabun mandi cuci muka settle !..

tu la beza lelaki pompuan bang oii

tapi saya kira shortcut kan .. kekangan bajet.. hakhak.. stail saya..

1. Cuci | 2. Serum | 3. BB Cream | 4. Compact Powder

potong 2 step.. pun dah ok .. asalkan muka tak jadi alien..kikiki

- Cuci = Safi Rania (RM27) tahan 5 bulan
- Serum = SimplySiti Dermagic Intensive Serum (RM52) hopefully tahan 3 bulan
- BB cream = SimplySiti Light Beige (RM45) - tahan 5 bulan kot
- Compact Powder = PIXY (lain kannn.. hahaha.. cerita nya pencarian compact powder Colour Natural Beige SimplySiti tak jumpa di 3 pasaraya) pasrah dengan Pixy .. OK juga not bad.. tekstur halus je colour pun ok Natural Beige.. murah pun murah sangat.. RM25.00 jimat duit mak jemah

maintenance perempuan macam saya kira murah ni.. ahahhaha tak perlu branded dan benda expensive untuk kelihatan OK .. eheeh

produk make up lenkali citer eh.. 

selfie jap.. hakhak


selfie ni nak citer Dohkoh saya beli online share dengan Nora..setepak RM3 yang besar RM2.50 yang kecil skit. spray air tapak di shawl... shawl murah RM10 kat Giant + Dohkoh tampal sendiri.. hanya RM12 dah comel dah.. masalahnyaaa comel kah?.. DC cakap lawa je. berani cakap tak lawa.. ekekekee



kekdahnya nyaa.. tampal le kat kepala atau hujung shawl macam sayaaaa... hahah

ok sekian

No comments: