Monday 18 October 2010

Tetamu Malaysia ke Imperial College

Salam.

belum hilang kemarahan pasal ??? £££ sebab sampai sekarang waktu ini saat ini xde tanda2 £££ nak muncul diri dia. sedih betol sampai nak buat lawak xde mood. nk ketawa jadik ketat. nak nangis xde airmata. tapi sampai bila kan. HARAP MEREKA TAHU susahnya hidup di UK ni. tak semudah yg di bayang.

1 Oct 2010 - 17 Oct 2010

mlm sabtu 1 Oct 2010 yg lepas femli Zed Diyana bersama Mak dia, anak dia, suami dia sampai rumah. memang plan nk duduk sebulan. tapi rezeki dpt umah sewa yg lebih dekat skit ngan Imperial College soo hari ini 17 Oct 2010 mereka pon tinggalkan rumah kami. sayu hati..

slama 2 minggu ni aku kat rumah di temani mak Zed dan anak dia Noah. ada jgak teman borak. selalu borak dgn Puteri yg tak paham citer aku. tapi aku selalu mengiyakan cerita dia yg takde butir tu.. teman berbual ni penting kalau tak boleh jadik sakit mental. DC lah mangsanya.. arakian semut lalu pon aku nak cerita kat dia.. umpama je laa tapi mcm tu la namanya PEREMPUAN mcm aku. kena stori mori pok pek pok pek baru meriah..

best tgok Zed begitu istiqamah time blaja.. pegi Uni tak penah miss melainkan ada hal. tinggalkan anak yg masih nyusu jap jantung. tak terkejut bila dengar emak dia cerita dia adalah student FOUR PLAT mase kat Uni di US dulu. fu yoo.. HEBAT.. kagum tgok femli yg kesemua berjaya dlm plajaran. ayah dia Dr. Mak dia 1st Degree kat UK Bradford (rasanya). adek bradik semua study hebat2 jugak. KAGUM.. tercengang laa.. padahal walhal femli mcm ni biasa jgak di kalangan student kat sini jugak. aku je yg tak berapa tahu. ye la kalau tanya2 perihal femli mcm bizi body pulak kalau org cerita DENGAR tumpang dengar laa.

seronok kalau dengar emak dia bercerita.. terlopong mulut. kalaulah ade lalat berlumba lumba nak masuk mulut aku.. haih..

Pagi Sabtu semalam emak husband dia Haris datang transit nak pegi Prak. sempat singgah rumah aku makan nasi lemak. aku pulak lepas dpt tahu elaun x masuk lagi macam xde mood nk berajin rajin di dapo. terbangun la lewat sikit. tup tup turun bwah bwak bakul baju kotor turun untuk basuh dgn muka br bgun tido. ingat xde org kat dapo rupanya mereka semua tengah makan. ade ke patut tetamu hidang utk tuan rumah .. tapi I LIKE .. buat mcm rumah sendiri hehehe.. ayokkk .. sekali mereka dok kenalkan aku dengan mak Haris. maka aku pon bersalam la menghormati orang tua seperti biasa tanpa ada rasa apa2. panggil UNITIE je. bual2 mcm biasa biasa.

Mereka nak pegi CBS pagi tu. soo husband dia ajak nak hantar kitorang pegi buat 2 trip. 1st femli dia 2nd amik kami pulak. soo boleh la juin skali. walaupon xde mood nk ke CBS. seluk poket syiling2 masih boleh guna soo guna lah dulu.. jadik laaaa.. layan

sampai tgah2 jalan masing2 bwak haluan masing2 then half way through kami bertembung dengan femli mereka. berbual la kejap tanya2 beli apa sume kan .. peramah la katakan. so Untie pon hulur lah bisness card dia kat DC suruh bagi pd student yg dari UPM utk student perlukan bantuan dia. soo ambik je laa simpan terus masuk poket. lepas 10 langkah berlalu DC ckp laa .. "tgok businnes card dia ni" aku ckp apesal. tengok je laaa. sekali TERKEJUT MONKEY la aku.. FUYOOOOOOO... mak dia tu DATIN PADUKA PROF. DR.. ......... . adoyaiii aku rsa mcm terkedu. langkah terhenti kejap. orgnya sempoi je. muka nmpak mcm strict tapi ramah jgak. haiyaaa aku boleh panggil Untie je kan. haihhsshhh malu wooo. tebal lo muka. mcm terngiang ngiang cemana aku berbual ngan dia. patulah nmpak mcm protokol ajek orgnya. yg aku lak slumber je. dtg lak rumah aku yg x bervacum tak kemas buku anak sepah sana sini. malu laa..

balik dr CBS petang tu Haris dh hantar mak dia ke Heathrow utk naik flight ke Prak pukul 3 pm. Cakap kat Haris tak tahu pon emak dia ade pangkat yg begitu tinggi kat UPM. aku lak bleh panggil Untie je. tak panggil Datin ke Prof ke.. Haris slumber je jawab. tak apa.. mak saya pon berasal dari kampung jugak. kalau kat ofis pon org panggil dia Prof. .. dia kata alaaaaa tak pe dia Prof kat Uni. tapi kat rumah dia bancuh Milo jugak untuk saya.. hehehe aku pon gelak je mengiyakan betol jgak yea..

nasib jgak xde tingkah yg mengarut yg aku tunjukkan.. kalau tak TRIPLE malu. hihihi

lepas Zed dan femli ke London utk pindah rumah baru pagi tadi. tinggal la
aku lagi bersunyi sunyian ngan femli kat umah berguling2 atas katil ngan Puteri. dia jgak kesunyian sampai tersasul sasul panggil aku MOMMY sebab dia panggil Untie Zed Mommy.. mak Zed .. nenek. bila tanya mana Mommy, Nenek, Noah?? sambil pusing pusing tangan henjut henjut bahu terus kata TAKTE.. kesian dia sunyi xde geng nak layan Noah. xde dh nak tanya itu ini yg tak paham kat Nenek.

itu cerita semalam dan pagi tadi...

No comments: