Saturday 17 July 2010

Asal Usul nama AKU

Salam,

haaa baru dapat duduk melepaskan lelah ngemas umah malam2 cenggini.. skang waktu uk tepat jam 12.35 tengah malam.. waktu santai boleh update blog.. sure tertanya2 apsal kemas umah malam2.. alaaaa jawapan biasa bagi ibu yg ade anak 4 kena kemas taim2 dorang sume tido.. kalo taim mereka ada mengemas bukan nama mengemas .. namanya 'sama-sama kemas' errrr.. tolong sepah lagi adaa.. camtu la kalo ade anak yg aktif nih.. syukurlah itu nunjukkan otak mereka cegas dan cedas berfikir.. tapi kadang2 tu lupa slalu marah mereka kalo buat sepah padahal normal kan anak2 pasti creatif dgn nyepahkan rumah.. cuma rse tension ngan umah bersepah nak2 kalo org dtg umah tgh bersepah ..kalo org yg paham kita anak ramai xpelah.. ni yg x paham segan la jugak..

ehh tadi nak citer pasal asal usul nama AKU.. yang selama ni menjadi teka teki ramai yang tak tahu walaupon dikalangan sedara mara atau kawan2.. tapi sekarang dh x jadik rahsia.. alaa nak gak reveal mcm dlm n3 B4 ni kan citer asal usul nama DC tu ... Kalau en blog nak tahu nama SEBENAR aku dalam surat branak or Sijil Kelahiran adalah ASLIN @ RAFIDAH BINTI MOHAMED.. haaa terkejut takk.. ehhh ni betol tauu.. bukan tipu nye.. apee nak tgok .. alaaa skang kat UK lah surat branak kat Mesia soo xleh nak scan .. kalo tak bleh tunjuk..

kenapa ada 2 nama .. haaaa citer dia camni.. dulu2 mak ngan arwah abah ade nama pilihan memasing sooo mak pilih nama aku Aslin tu pasal nama dia Asmah sooo cam sedondon la kot.. hehehe yang arwah abah pulak nak nama Rafidah tu .. so dari gado2 nak pilih nama sapa yg nak di boh kat surat branak soooo letak je 2 nama kat situ pasai tu lah ade @ ..

sejak skolah rendah mak ngan arwah memang register skolah guna surat branak sooo pakai la 2 nama tu .. tapi cam biasa lah kan cekgu sure panggil nama yang depan skali soo guna Aslin.. sampai skang kalo aku jumpa kawan2 skolah rendah yg masih kenal sure dorang akan panggil Aslin lagi.. aku lak cam pelik .. yelah pasal dh lama x guna nama tu kann.. tapi mereka ingat dan dorang ade yg tak tau pon ade nama Rafidah kat blakang .. sume ingat aku dh tuka nama..hahaha..

kenapa sampai skang guna nama Rafidah?? alkisah ni pon ade citer jugak hehheee.. okeh sampai stakat darjah 6 guna nama Aslin .. bila tiba 12 tahun kan kena buat IC or kad pengenalan.. soo yg buat IC tu kan arwah abah.. mase tu budak2 lagi soo ikut je la abah.. oleh kerana arwah abah yang pegi register IC tu soo org yg nak register kan tu tanya kenapa ada 2 nama lah mcm2 lah .. arwah abah pon register lah nama pilihan dia hahaha iaitu Rafidah lahh.. sejak hari arwah abah buat IC sampai ke hari ini hingga aku mati nanti pon nama aku adalah Rafidah binti Mohamed.. gitulah citer nya.. ehhhhhh citer x abis lagi ...

kenapa ada orang panggil aku Linda??? hahahah tu pon ade gak citer.. tah pape lah kan.. tu lah .. sape yg tahu nama aku Linda xtahu pon nama aku Rafidah.. sape yg tahu Rafidah ade gak yg x tahu Linda.. cth nye mcm sedara mara, sedara belah mak, sedara belah arwah abah, adik bradik, jiran2 mak (ex rumah setinggan Kg Puah Bahagia) sume panggil Linda.. kawan skolah, kawan blaja, kawan opis, kawan suami sume panggil Rafidah.. Kalo baca FB aku sure ade yg pening pasai ade yg panggil Linda, ade panggil Fidah, ade gak yang panggil dot (haa ni pon ade citer) pelikkan.. tapi aku x kesah apepon sume nama aku.. tapi kalo ade kengkawan opis panggil Linda aku cam pelik lah kan.. klaka.. cuba jugak tanya mak kenapa org panggil Linda sedangkan nama tu xde pon dlm mana2 registration nama aku .. pelik btol ..mak pon x tau nak jawab.. sooo aku simpulkan gabungan dari nama Aslin @ Rafidah soo amik Lin.. + Da.. jadik Linda.. boleh ke camtu .. boleh lahh..

penah jugak makcik aku bermalam dirumah .. tiba2 ade panggilan tipon kata nak ckp ngan Rafidah skali dia letak.. aku tanya nape letak .. dia jwab "ntah orang tu nak ckp ngan Rafidah .. mana ade Rafidah kat sini" kami 1 femli dok sakan gelak.. mak pon bagitau lah nama aku betul memang Rafidah ... laaaaa sian org yg tipon tu sure terpinga2 kehkehkehh.. dan makcik aku tu pon x tau kan .. ape nak kata gelakk je lah .. camtuuu laaa kepelikkan nama aku tu .. nama Linda ni memang orang panggil dari kecik .. aku terima je lah seadanya.. penah jugak aku add friend sorang anak jiran mak aku .. kan register nama FB.. Rafidah.. dia terpinga2 sape lah yg nak fren ngan dia nie.. soo dia belek2 gamba kat album aku.. nasib ada gamba aku ngan mak .. kehekeh kalo x dh tentu dia ignore je aku request fren kan.. hahahhaa..

panjangggg kan citer pasal nama je.. tapi kalo orang tanya aku malas nak citer panjang2 soo slalu aku akan ckp .. alaa biasalah kat banda guna nama kampung Rafidah.. kat kampung guna nama glamer skit Linda.. hahahaa bole camtu ..layan je lah..

tapiiiii kawan2 opis panggil Dot .. tah apsal tah.. elok2 nama Fidah panggil Pidot lahh. alah macam Rafeah panggil Pe'ah tuuu.. hehe.. citer nya ade lah ex opismate dulu suka sgt pnggil aku Dot pasal dia kata pendek nama tu senang.. soo sume terikut ikut sampai laa ni.. maleh aku nk larang dah sukati korang laaa asalkan jgn panggil Angelina Jolie udahhhh.. dorang kata panggil Dot tu mesra haha.. mesra lah sangat.. pasal kat opis byk gak mulut kann.. daannn nakal2 sikit je.. sikitttttt je.. huuhu.. ni kalo kawan2 opis baca sure muntahhh ekekekeeee..

tapi sebenaqnya bagus juga arwah abah dulu register nama Rafidah tu .. at les ade maknanya dalam islam... maknanya PEMBANTU.. moga2 nama tu sesuai ngan diri aku.. BANTU.. InsyaAllah..

dah la tu citer pasal nama je berjela2 .. xpe la kan at least en blog ni tau jugak .. akhirnya dpt gak citer kat umum kan kan kan.. pasni kalo ade yg tnya lagi aku tekan buton PLAY je lah kat blog .. bole jwb camtu tak?? bole la bole laa bole laa..

okeh.. dh lotih nak titun plak .. babai..

No comments: