Wednesday 7 July 2010

Imbas Kembali..

Salam,

tiba2 rase teringat kepada kawan2 kat office di M'sia dan ingin berkongsi email yg mereka titipkan buatku, aku akan ulang baca dikala aku rindu pada kalian :

Slm....

Hayy org2 London.
Sori lama tak hantar bingkis berbingkis...
Dot... soklan wajebul ko pose X 2day aku tau la DC misti pose nyer...budak2 tentunye sihat kan ......
Lagi2 puteri mesti rajin tolong ko buat pengat pisang untuk juadah berbuka pose....
Pas 2 goreng dadar utk shauk he....he...he.....
Pose kat london mesti bestkan..... tekak tak lah kering sangat. tak lah macam kat malaya skrg ni suhu + jerebu mencapai 31 dj farent.
Ko tau dot......skrg banyak tul sampel kuih raya kat atas meja......spare jek duit bnyk2. Sir Razif cuti 1 minggu mulai 1 Ramadhan, SP aku cuti hari ini. Fara dah msk keje dah.......
Dot aku dgr citer Sempena raya ni ada satu kompeni bas sediakan pengangkutan bas benti2 dari london ke myanmar dot.......kalau btul bleh lah ko ejas balik KL 25 hari sblm raye dot.... esuk pagi raye sampai la kat batu mude....he...he....he...gurau je dot jangan mare tolak pahala pose kang....
bai der wei......Aku ucapkan samat berpose ...........bai..........
Dot ko suruh DC masuk paper mana untuk ucapan pelajar perantauan.
En Z kim salam .......ez z chakap jumpa banyak telo cicak kat bilik DC.........

--------------sekian---------------

email di atas diterima pada tarikh : 24/8/2009;....

di bawah ni email pada hari lainnya..jom baca ...

Wooooooooooo.........pekaba......Slmmm.......... masuk la pintu tak kunci.......

Rase sejuk la bukak la heater.. OKladort skrg pkl 8.49 En Idr G kursus kat kuantang ISO 2 yang aku mengagahkan jari jemari aku mengetik k bod hih...... Suasana tenang pagi ni....kita rang baru lepas layan nasik belauk Green wood sambal chili lebih huh....... hilang mate hitamku. pastu G berasap ngan kang kat belakang .....meleleh pulak ayak lioq aku..... pn umi plak layan sambal jering.. ade ke patut...... aku nak jering dia....cepat2 dia masukan mulut pas tu baru dia nak bagi aku........apa lagi........ naik balik uban aku......dari 7 helai bertambah lagi lah.......

Eh.. Dot ko kat UK tak berniat ke nak jumpa Snow White..... kaba nya X jauh dari tempat korang tinggal.
Aku sef internet (Goggle) lokasi bearingnya 25o utara dan 125o selatan daru rumah ko...ko cari la ngan Dr DC pas 2 ko e mail gambar key!!!!!!! kalau ko jumpa epal merah ko jgn makan bahaya.... lagi satu logik tak dot kalau salji tu kalau dimasukan kdlm mangkuk pas tu ko campur kacang, cendol, sagu merah hijau air gule merah hijau kuning buah longan susu cair lebih sket maka ia akan jadi ABC...... kan texture salji tu sama ngan ais batu kepal kat kedai makan tom yam DEEN batu 8 ...kok ye lah ... sef bajet btul .

Citer psl 3 stooges (Mama besar Azie, Mama Sedang Zaidatul dan mama
kechik Nora) mmg sah lah kalau ko balik 3 thn akn dtg.... ko mesti tak knl pnye... Imagine baru sbln dia minum ubat diet SP dah turun 4 kg Nora 2 kg dan zaidatul 3 kg hitung panjang sebulan los 2KG X 36 = 72kg X Gaji(Fomula) jadi berat dia tinggal 14 kg dlm masa 3 thn ..

Dort yang ana e mail surat2 ko sampai tak risau plak takut tak sampai.......yang penting surat J Card klau tak sampai susah ko nak soping kat UK .

OKladort melalut plak aku ni slm den kat klrga......nnt SP akan hantar berita2 yang lebih padat tepat dan Gayat

-------------------------- sekian-------------

email diatas aku terima pada : 18 June 2009

bila mengimbas kembali email yang lama2 ni membuat kan aku senyum sendiri .. thanks korang bagi email yg lawak2 camni .. i likee..

wassalam...

No comments: