Tuesday, 13 July 2010

Cerita Kettle..

Salam,

pagi2 buat rutin harian jadik panasss pasai kettl xleh nak ON.. yg jadik marah tu pasal dah 2nd time.. haiyaa asyik dok beli kettle x sudah2.. udah le kena beli yg beso bile beso mahal bila mahal mulalah nak convert duit mesia.. adehhh.. ni la keja aku x abis2 nak convert xleh ilang perception convert duit mesia.. mana taknya kettle £12 soo duit mesia idok ke 60 hengget .. disaat sesak nunggu elaun masyuk ade2 je lah yg rusak .. sabar je lah.. ASSOBRUMINAL IMAN.. Allah nak uji kesobaran aku gak nya.. soo bermulalah back to basic method.. masak air dalam periuk hahahaaa.. banyak skali dapat.. habis citer..

menurut kata kawan yg dh bermastautin sini lama kemungkinan pasal lime scale.. citer bab lime scale ni pon satu hal.. adeii.. kate org melayu ape tu mcm keladak.. kalo dibia keras kat kettle dia melekat dan akan jaduk berkeping2 .. aduhh duk byg kan mcm tu dlm perut kita.. kalo umah sndri bleh gak pasang filter kat pipe nieh.. apakan daya umah sewa.. tulah kat mesia dulu dh lama x masak air.. sebab pakai penapis air RO bersekali ngan air panas.. best btol .. kalo ikut ati mau jek aku bawak penapis RO yg tersadai berkarat kat umah tu .. tu lah org kata rumah ku syurga ku.. rindu ngan rumah yang kami beli dari hasil titik peluh gaji kami sendiri..

sebab lain kettel tu rosak gaknya pasal aku suka masukkan air penuh then bile menggelegak tu percikan gelegak tu dah kena fuse .. ade btol nya jugak kan.. mekacheh k.Norashikin .. lepas ni masak air 3/4 jek xleh lebey..

kadang2 pengalaman cam ni barulah bleh mengajar kita erti susah hidup kankankan ..huaaaa..

No comments: