Thursday 9 December 2010

BERTUNANG?

two three cat running.... eh tiba tiba nak terbuat pantun english pulak. yea la tajuk bertunang kena la pantun pantun. english pulak tu dah lah tak habis sebab tak tahu nak sambung apa lagi kat pantun tu. sendiri sambung lah yea. hahaha

sejak sebulan yang lepas kami adalah berkenan kat 'sesuatu' nih. kami jeling jeling. kami pandang pandang. tapi tak berani la nak risik risik. kami sedar siapa lah kami kan. hanya keluarga kerdil dengan isi rumah yang besar. mata pencarian pun hanya level pendapatan penoreh getah sahaja. lalu kami pendamkan hasrat mengunung nak memiliki nya.

minggu lepas SELASA (30 Nov) dengan tak disangka sangka, tuan punya tu telah merisik kami. hei merisik laaa waaa the chosen one. aikk macam nampak aje kami jeling jeling secara secret admirer nih. tuan punya ni ada pakai ILMU BLACK MAGIC kot.. haha. lepas bagi masa beberapa hari untuk kira kira, bincang bincang, pikir semasak ranumnya. peluang datang sekali. mungkin lepas ni dah tak ada dah peluang itu. peluang yang lalu depan mata. setelah di fikir ini adalah peluang dan the choosen one. maka kami terima risik kan tersebut. setelah terima beberapa syarat syarat yang nampak macam bukan syarat aje. DEAL..

dengan rasminya pada JUMAAT (3 Dec) kami pulak pegi MEMINANG.. heiii kami DAH BERTUNANG okeyy yuhuuuuu..!! dengan separuh wang hantaran, ikatan ini telah kukuh. sekarang ni tunggu masa nak nikah. haha yea yea nikah. kedengaran aneh lah bukan. macam pelik saja gaya penceritaan ni. aku jugak rasa aneh. masih dalam keadaan tak percaya.

menyedari hakikat nak menghabiskan sisa sisa hidup di UK ini hanya tingal SETAHUN. ya ya hanya setahun ok. aku juga ada impian dan keinginan kami untuk mengenali menjelajahi bumiMu Tuhan di sini. selama ini aku sering berangan. berkhayal. bercita cita. menyebut nyebut destinasi impian tapi lepas tu khayalan itu kabur dan terus hilang. aku harap dan harap serta terus berharap berDOA dan bertawakkal mungkin kami akan di anugerahkan dengan rezeki dariMu Allah. Moga moga impian KAMI tercapai.

tiada ungkapan terindah selain dari
SYUKUR .. ALHAMDULILLAH.


nantikan episod entry akan datang yang pasti bukan esok atau lusa untuk mengetahui siapa yang kami pinang dan dengan siapa kami BERTUNANG?? eh ni dah macam cerita artis pulak. bukan eh. IA akan menjadi sebahagian dalam hidup kami. akan jadik salah seorang ahli keluarga kami secara short term. bukan selamanya. pengalaman MISTERI QUEENSLAND..

kisah ini belum tamat tapi disudahi dengan sekian.

5 comments:

MakSuSuE said...

dot..kalu dapat teka..apa hadiahnya..cincin belah rotan..platinum @ percutian 6hari 5 mlm ke London..Kak Sue

Ana said...

waaaa....cincin belah rotan tu .....nostalagila betul!!!! cam menarik jer jalan penceritaan kali nie...berdebar debar menunggu...teruja!

Rafidah said...

gud try but salah la.. jawapannya ialah... TUNGUUUUUUU !!! kehkehkeh.. biar berdebar debar skit arrr...

Anonymous said...

kalau dah menikah nak jugak le menumpang kedua2 kaki ngn badan sekali hehehe

Anonymous said...

mesti beli kereta ni hehe