Friday 3 December 2010

Redah Snow

Salam,

update Heater - masih sakit

attendence sepital yang merawat En Heater tu dah ngantor Abang Dokto pakar terus untuk mengobati sakit serius En heater ni. ada part organ dalaman yang kena operate dan perlu di ganti. usus dia rosak. kena pasang new usus bagi menghalang sisa toksid (lime scale) dari hinggap dalam usus. kos operation tinggi £400++. nasib kami tak tanggung. kalau kami kena tanggung, lebih baik DC hantar aku balik Malaysia sekarang jugak. harga flight ticket dengan Puteri nak dekat sama dengan kos operation En Heater tu. tak hensem pun maintenan tinggi. hish. tuan tanah yang kena bayar. kalau bayar ganti organ dalaman tu kesihatan akan pulih dengan berkualiti.

update Puteri - masih batuk secara marathon

semalam buat appointment jumpa GP
untuk Puteri dan Hariz sekali harung. kan dah kata hari ini mintak appointment. besoknya baru dapat dating. pepagi monin plak tu. kelam kelibut pepagi aku. Pasif Puteri akibat dari batuk dan pening barangkali (sebab dia berdiri macam nak jatuh) tak dapat aku bertahan nak nenguknya. 9 pagi mengkocohkan diri meredah snow yang dah melt berjalan menuju Brunel Medical Centre. Snowy ni kalau dah satu kampung pijak dia akan jadik keras melekat di jalanan. lalu membikin orang yang kaki bangku ice scating macam aku ni mudah terGELEBAK. macam jalan bertatih tatih. macam badan senget sebelah pulak. tak boleh nak imbang. SLIPERY kata Hariz. rasa macam nak order kasut bola yang ada tajam tajam kat tapak kasut tu. walaupun aku tak main bola tapi aku nak guna untuk bertatih atas snow. habis semua dinding dengan pokok pokok yang ada aku nak paut. Hariz jatuh 2-3 kali. kesian dia. tapi dia ketawa pulak.

aik dokto kasik prescription antibiotik je. ubat demam dia suruh BELI. apa neh? mereka ni betul punya kedekut lah. pasrah je la.. sini punya dokto bukan macam dokto kat Malaysia. SEBEBAN ubat di bagi nya. dokto sini kasik yang PERLU je. maklumlah akta dadah merbahaya.

update Hariz - ENZEMA yang berleluasa

Winter yang kering ni membuatkan kulit Hariz jadik sangat kering dan keras. bila keras ia berkuping. bila berkuping jadi gatal. bila gatal dia garu, bila garu akan berdarah. bila berdarah akan merebak dan terus berdarah. macam tu di ulang hingga tak tahu lah bila. main area kat betis dan siku. orang lain mungkin tak sanggup tenguk. sebab dah teruk sangat. fortunatly kat area yang boleh di sorok. dengan membungkus pakai long sleeve t-shirt dan long trouser.

lepas jumpa GP, kerja kami akan bertambah. bergelen krim di arah sapu dengan dasyat ke seluruh tubuhnya. maxima dah job listing ni.

update Cuaca - NEGATIF

sekarang baru awal winter. nak lalui lagi 2 bulan lebih lagi. hingga awal Februari. lagi 2 bulan keluar rumah dengan membungkus bungkus diri sendiri dan anak2. agak agak kalau pakai baju macam angkasawan tu warm tak?
kalau compare dengan kawasan lain macam Uxbridge ni belum dikira heavy lagi. masih shower shower je. itu pun dah bisa membekukan darah di jemari. pedih rasanya. nak bukak zip baju anak2 pun tak boleh. dah mengeras. kena cepat2 salai kat atas dapur. glove tak boleh tertinggal dengan sengaja. dah pakai glove pun jari kena seluk poket sendiri. jangan seluk poket orang kang kena penamparr pulak.

eh nak petik button snap camera pon menggigil. ambil gamba laju laju. lepas tu sorok tangan. itu cerita jari orang dewasa. bagaimana dengan jari kanak kanak ??

update aku - mari tonton.com.my acara posing makanan...

sebelum tu kita tengok dulu gamba tentang Surat Cinta :


ini lah Jantung Boiler

memperkenalkan En Heater (Cinta Hati Musim Sejuk)


bawah boiler ni gambaran all the spices yang dah dikemas


selain petang cekodok bilis tepung jugak boleh dimakan di waktu pagi. itupun DC tak tahu. mudah pantas yang penting kenyang ..


aku buat chopper bawang besar half bersama bilis sejemput masuk dalam bancuhan tepung gandum dan tepung naik sendiri dengan nisbah 3:1 (maksudnya tepung gandum lebih banyak). sapa yang lupa math sekolah menengah boleh bukak buku balik yea. haha. jgn lupa garam dan air secukup pekat untuk dicekodok kan. asyik makan berat berat je. mari makan ringan yang bukan makanan ringan. cruncy lembut dan gebu serta yummy.

harini sebenarnya kami meredah lautan snow sebab nak pegi Brunel Medical Centre :( aku REDHA


2 comments:

Anonymous said...

Hanya mampu mendengar..dugaan buat korang yang di perantauan...sabar yer...

from : sufi

Rafidah said...

dengar pun dah cukup BEST dah..hehehe