Monday 22 November 2010

Alahai alahan

Salam,

isya' pukul 5.58 petang. gila punya awal. settle anak2 ngaji sume niat tulus nak tidokan Puteri setelah seharian tak tido. bila seharian dia tak tido sistem mood jadik kucar kacir. ragam yang berpancaragam. langkah bijak aku nak caskan bateri dia dengan adegen sleeping beuty. tengok tengok dia real punya tido. macam biasa la niat tulus selalu tergelincir bila berpura pura tido untuk tidurkan Puteri akhirnya berakhir dengan aku sekali hanyut dalam dreamland. ini macam boleh membuat proses penternakan lemak berleluasa. gagah bangun untuk update blog. nahhhh.. aku di sini. perenggan ni sebenarnya takde kaitan dengan tajuk. jangan menyesal baca..

eh sebenarnya ade gak lah kaitan bangun dari TERtido tu macam biasa lah bangun dari tidor kena menggerakkan semua sendi termasuk yang takde sendi pun kena gerakkan. tetiba rasa macam hidung bengkak lah.

aku suka kacang memang suka sangat kalau boleh mencari cari kacang untuk di makan. kalau dah dapat macam tak mo berenti makan. terus menerus siaran langsung. ni la yang aku benci bin tak suka tu. bila stat je makan dengan rakus side efek mula la terasa besoknya. semalam aku telah MEMAKAN kuah kacang dengan rakus banyak kali. ni la dia alergi aku .. asal makan kacang tumbuh jerawat. isk dah lah tak di undang tumbuh pulak merata sesuka hati dia je. ada ke patut dia hadirkan diri dalam tempat sulit. oiiii bukan sulit perempuan tu. sulit dan persendirian kalau bahasa Human Resource nya. (envelop berGAM)

berani betul dia hadir DALAM HIDUNG aku. adoiiii punya lah sakit. paling tension kalau dia hadir dalam telinga lah. menderita tapi tak lah sampai pegi sepital. hari neh dalam hidung lah. tak sesuai la. walaupun kat muka nampak mentain je. tapi sebenarnya aku menderita secara dalaman. jerawat dalam hidung atau apa2 makhluk asing yang hadir dalam hidung memang seksa sebab secara otomatiknya hidung jadik sensitip dipegang pun boleh melelehkan airmata tanpa bersedih. rugi lah airmata itu. nak basuh muka pun macam terkial kial lah. ada ke cara basuh muka yang tak kena hidung. kalau tak kena hidung bukan basuh muka nama dia. itu basuh kaki tak pun basuh tangan. ya itu betul takde hidung di tangan mahupun kaki. paham ke cite aku neh. tak paham angkat tangan. (ciplak ayat cikgu2 kejap)

sesungguhnya aku sedang menderita sakit alien jerawat di dalam hidung sebanyak satu. lepas hadir alien macam taubat tanak makan kacang. tapi kalau kacang tu lalu kat depan mata macam memanggil manggil pulak aku suruh makan. cemana tu? marilah marilah marilah makan aku (kata kacang tersebut)

terpaksa lah ku tahan penderitaan ini selama beberapa helai hari lagi. sehingga dia masak ranum dan terpecah dengan sendirinya.. adehhhh!!


No comments: