Wednesday 3 November 2010

Bye Bye Autumn 2010

Salam,

hari ni 3 Movember. xceli dah masuk irama winter punya katogeri dalam juara season. tapi semakim merimpun pulak daun yang sedang beruaha untuk jatuh ke bumi. sedang melalui prosen penuaan lemah, berkeDOT, tak bermaya. angin tiup.. rebah lah dia. ada jugak yang daun yang masih bertahan kat dahan. berkerja keras bergayut kat dahan walau dia tahu dia jugak akan gugur bila angin kuat meniup. kadar Mr Sunshine menyinar dah pendek sekarang. pukul 4.30 petang dah sibuk sibuk berkemas nak balik. pukul 5 dah lengang dah. daun kelaparan cahaya. tak cukup zat. terus menua dan menguning terus gugur di beri nama LURUH. tapi jgn risau yea daun2 kamu akan dilahirkan semula bila tiba musim bunga nanti.

tengok view daun luruh ni besttt.. memang SUBHANALLAH chantekk.. begitu indah ciptaanMu.





sambil tengok. sambil pegang, sambil belek telek, meralitkan mata mandang. memang best ah. tapi nak menghadap sejuk sampai tulang tu kena banyak perisai. kena kebal. mcm nak pegi perang. perang dengan angin.

kluar rumah menderu angin berebut rebut nak masuk. cepat cepat tutup tak bagi masuk. klau kat luar pipi sejuk kena angin sebab tak boleh nak cover lagi. kalau tutup jugak alamatnya aku nyedut karbon dioksida. mata pedih juga angkara angin. kalau banyak cakap angin masuk mulut boleh kembung.. percaya tak baguslah kalau tak sebab aku tipu. tapi boleh haus aku tak tipu. sambil cakap cakap keluar asap macam isap rokok lah. eh bukan aku la .aku tengok orang isap rokok laaa.. macam orang kaya isap rokok tau rupa dia. memang bergaya betol tanpa rokok kat tangan tapi keluar asap ikut molot. bibir pon jadik kering. hingus anak jugak ikot kering. ini betul tau. sebab tu aku tak penah tinggal kan wet tissue. ada disampingku setiap ketika. dh jadik teman sejati. kalau tertinggal boleh mendatangkan marah. wet tissue untuk basuh tangan jugak. basuh cara jimat berhemah.

negara ini susahlah nak dapatkan air. macam catu. toilet kau paham paham lah. tak lalu nak istinjak. bawa botol kosong masuk j****n. menjeling je minah saleh blakang aku. sukatila.com.my. itu cukup BAIK aku tak bawak getah paip pasang dari singki. kalo tak lagi tercegil la bijik mata kau.

toilet bagus tak bau. ntah brapa gelen perfum dorang kasik sembur. lagipon cuacha sejuk bau tak sampai ke hidung dah hilang. haha

wehhh.. LACOSTE Love of Pink harumylicious lah.. tetiba.

ok chaw chin chowww..

No comments: