Tuesday 22 March 2011

murahnya la hai..

pagi pagi breakfast loti canai instant.. roti canai segera tampal telo lagi kau. kodai takde terpaksa aku jadik mamak jap menggoreng roti canai. cicah kuah kari 4 hari lepas. apa? 4 hari lepas? heh ngko ingat kat mamak tu dorang buat pagi morning ke.. ntah2 seminggu punya kari.. kehkehkeh.. kari takpe kan.. panas kan je la tiap hari. elok slagi masih ada rasa kari boley aja makan si.. :P

nak pi hantaq anak2 daro tu balik hostel kami nyinggah dulu CarBoot Sale cinonet. kecik je sebab dalam dewan.. kat Greenway. aku suka jugak kalau dah boring2 pegi CB situ. situ pilihan barang taklah sebanyak kat CB Denham. tapi orang2 yang jual tu muka kaya lah. apa kena mengena ngan muka kaya. ye la orang kaya ni slalu barang dia suka beli kat kedai banyak banyak bila anak dia dah besar dia jual semua sebab tak mau simpan dah. bila nak jual je dorang jual murah murah pasai nak kasik clear rumah cepat cepat. murah macam nak nangis lah dengar.

oleh syebab Supi .. adik aku tengah prenent sekarang ni.. sooo aku pon amek kesempatan lah nyoping baju untuk anak dia.

rompers baby untuk 3-6 bulan (6 helai)

t-shirt baby 3-6 months (7 helai)

mula mula tanya dia kata "you can have it 20p per piece" huh? ohhh ok .. aku buat muka senyum simpul.. apa lagiii.. macam mengorek khazanah harta karun lah aku buat.. pillih yang cantek cantek dan yang nampak macam masih BARU.. habis pilih kasik dia kira.. "ok £2 for all these" aik? maknanya 14 helai termasuk t-shirt pink puteri selai (gamba bawah) hanya £2. soo selai kurang 20p tau.. err 14p nearly 10p. kalau duit Malaysia pon baru 70sen. gila ah. mana ade baju kat mesia jual 70 sen.

tengok gamba atas.. jeans selai (3-6 months) dan jumpers ala cardigan untuk Puteri dia kira £1 je. whoaa.. maksudnya selai 30p wehhh.. gila ahh.. kalau korang pegang telek belek macam tak nampak beza ngan NEW yang kat kedai rega £7-8. tupon kalau ada sale..

jumper ni sebab comel sangat tak tahan beli jugak walau mahal £1.50..
singgit lima posen pon kata mahal.. hahaha..
beli carboot kalau jual singgit pon aku kata mahal.

kalau kat CBS biasanya aku bincang ngan DC cakap melayu omputeh tak paham.. boleh cakap sukati sukati. kutuk dorang la.. kata mahal la.. words 'pound' pon aku tak sebut.. main cakap singgit dua hengget.. padahal 1 pound 2 pound..:P


2 bijik bantal ni aku beli jugak. 1 biji £1.. mana nak dapat. bantal tu xde la heran sangat. dah banyak kat umah. tapi cover dia tu macam menarik je. terus amik la tak tunggu lagi.

bawak Hariz dan Puteri ada je cukai.. cukai mainan la apa lagi. slagi tak dapat tak brenti nangis. Hariz sibuk dengan buku Ben10 dia. peminat tegar Ben10.

tu lah sebabnya aku tidak menyoping kat kedai. itu lah SEBAB.

tapi tu lah.. anak EMPAT.. kang nak carik baju Hakim, pilih seluar Hazim, cek saiz baju Hariz, mengais Puteri punya fesyen baju. aku punya lagi.. DC punya set set texado lagi. tu baru crita pilih belek telek pasal sluar baju. belum slipar sandle ke. mainan untuk anak berempat ni.. whoa whoaa tak sempat nak tengok untuk orang lain. kaki dah lenguh pusing pusing. tu lom citer nak hangkot lagi.. merah tangan. modal cash kat tangan ciput kena hati hati carik murah dan masih elok dan yang penting nampak baru..

No comments: