Wednesday 8 September 2010

Kurung

6/9 - xtvt xde sangat.. nak buat kueh lom beli bahan2 sooo kita buat menda2 yg dh ade bahan dulu yeh. yaktu .. baju kurung bukan aku punya laaa Puteri punya.. yg klaka jahit pakai tangan. tah apa apa kualiti nya.. asalkanade nmpak mcm baju kurung jadiklah.. merasa la jugak anak kecik pompuan sorang ni makai baju tradisional melayu. asyik pakai baju omputeh jek. mentang2 dok kat London sume baju London yeh.. huh ! nanti Raya bole pakai yea.. tungguuuu akan upload gamba masa Raya nanti.

kalau kat Mesia nie (versi berangan) baju kurung biasa 2 pasang. yg fesyen2 skit 2 pasang. baju kurung xtra chantek skit 1 pasang. ye lor utk Raya pertama.. hehe.. alor sok2 buat basahan jugak. boleh bwak pegi keja skali. kalau dah kurung kurungan 5 pasang .. haruslah WAJIB tudung jugak berelai relai.. haha.. ikut kaler baju lah pulak. aku ni kalo tak raya memang jarang sangat nak beli baju kurung ngan tudung mahal skit le.. kalau tak raya tudung 10 hengget pon rembat je. bila Raya tu rembat lah mahal2 skit. alah sikittt je.. yelah xkan baju biru tudung purple pulak.. kena arr matching.. haha. alasan..

mood berangan lagi.. kalau dah ada tudung PASTI ada Brooch nya.. aku kan pelanggan setia DENI.. haha brand brooch kat shoping complek.. paling cikai akan rembat 3 ketul.. yg design kiut2..chomel.. suka suka.. kawan2 kata aku pelik suka sgt beli brooch kat DENI tu .. sebab aku suka dia punya design. stylo. mcm abstrak. batu2 tak la mewah melambak sgt kat bahu. tak terlalu berbunga bunga tak jugak berdaun daun.. just lingkaran pelik pelik. walau mahal tapi aku suka lah best puas.. sebab dia ada warranty kalau batu tercabut ke bila2 datang balik kedai boleh kasik taruk batu lain kan best tu best kan.. sikit je mahal..xyah arr citer harga.. kalo minat p tgok sndri. hehe

kasut.. tak suka sgt tuka2 kasut. cuma kalau ada hanya SATU tapi yg terbaik. aku ni ade problem kaki. tapak kaki ni kalau salah pilih kasut memang tak bleh pakai lah kasut tersebut kasihan kasut itu akan ku baling merata rata. aku kena pakai brand Scholl atau apa2 brand yg utk tapak adalah SMOOTH.. byak cekadak lak kaki ni kan. tumit xleh tinggi dan terlalu flat.. sedang2 aje. kengkadang tu teringin gak pakai kasut 2 inci sengah tu .. letak jek kat opis. dlm opis pakai sandle biasa. kuar jumpa supplier pakai le kasut vogue tu .. punya la nak pakai sangat kan. bukan apa aku ni kan spesis kemetot bonsai soo mcm teringin nak jadik tinggi gitu hahahaa balik umah amikk ko sengal tapak kaki..

haishhh tu blom citer pasal make up raya .. perfume raya .. wahhhhh... ni baru citer pasal aku sorang.. ada 5 orang lagi akan dikerjakan dipreparekan utk persediaan raya.. bayang laa..

kat sini ermmm xde sume tu aku ulang TAK ADA okehh.. sedih dlm gumbira jugak.. sedih sebab takda.. gumbira sebab JIMAT duit laki aku.. kehkehkeh.. (abang - bersyukur tau syg kat sini tak mintak apa2 sbb tak raya sgt pon..)

tengok tengokkk nak citer pasal Baju Kurung Puteri .. dah melalut versi imbasan ala ala berangan.. hihi..

No comments: