Wednesday, 11 August 2010

2nd yr Ramadhan di London

jom baca komen kat FB ni ...

Siti Hajarulma'mor Mohd Rom apalah rasa poser kat sana eh. kat sini kurang2 ada bazar Ramadhan :))

Rafidah Mohamed eii best .. best .. best lah sangat. x terkata best nya.. sampai boleh ketwa air mata keBEST'an nya.. kalo x caya meh la dtg sini rase cemana.. ahakkss..(sila terbalikkan ayat di atas huh !)

Fazlinil Irma Mohamed Aki xpa kak linda.. kita duk sini boleh mantapkan skill memasak.
~ayat nak cover jeles~ ;P

mcm mana nk mulakan citer ye.. adakah? apakah? anda paham ape itu perantau.. bukan dendang perantau mahupun rantau panjang okeyyy..


sila bayang sekarang.. mendiami teratak berbatu bata yg dikelilingi dengan warga asing yg bukan seagama atau seketurunan atau seperlanguage'an atau seper'taste'an mahupun dari segi rupa paras atau jiwa. tak faham kah.. oh ya.. bila kita berada dlm situasi ini barulah kita rasakan betapa bertuahnya hidup di lokasi yang berJIWA kita.. slagi tidak berada dalam pengalaman ini tidak juga rasa berSYUKUR.. ya Allah.. kuatkan jiwa kami untuk menjalani ibadah bertakwa kepadaMU walau di pelusuk dunia mana sekalipun..


sesungguhnya PENGALAMAN ini mengajar erti KESYUKURAN.. Alhamdulillah

dek krana dah tahun ke 2 makan airmata dh ter..rembes kuar dari takungan ini.. eceh.. walau hati menangis ..harus di control supaya ceria.. seperti rasanya tiada gunanya diratapi kalau xde ape yg dapat merubahnya.. seakan membiarkan adegen airmata itu dibazirkan secara berleluasa... seharusnya aku patut rase syukur dan kena enjoylah berada bersama menemani suami study, ada anak2 menceriakan (dan kdg2 stress), ada rumah utk berteduh.. sedangkan ada juga org lain tiada seperti yg aku ada.. bukan kah kita harus menilai juga apa yg berada dibawah level kita.

citer pasal last yr punya Ramadhan... arhhh sedeh memang la sedeh. malam pertama nak sahur nangis, lepas sahur baca Qur'an nangis, nak masak utk berbuka nangis, nak makan utk buka pon nangis.. x lain x bukan apa lah lagi yg di fikir2.. hanya lah MAK yg ku rindu..suasana berpuasa di Malaysia lah ku ingatkan.. teringin makan2nan yg ku suka juga tiada..

tapiii .. bila pikir2 balik apa lah yg aku dapat dgn buat mcm tu .. xde ape2. hanya hati yg pedih, hanya mata yg bengkak, hanya otak yg runsing .. ruginya hidup kalo begitu .. xde ape yg berobah membentuk menjadi kemahuan yg aku pinta.. berperenggan perengan nasehat dari DC.. paling cikai pon dia akan ckp SABAR, SABAR, SABAR tu la ulang 18 ratus kali.. sila ulang sekarang.. eh xyah laa.. kuar buih lak mulut tu kang..ape lagi SABAR, SABAR, SABAR...eh ckp xyah arr xyah arrr..

cuba kita pikir utk tidak berpikir (eh ape ni) takkkkkk utk tidak berpikir mcm tu .. soo biarkan masa itu berlalu.. lalu dengan tenang, lalu dengan lapang tanpa jem, lalu di angin lalu .. lalu tumpang lalu .. kan OK kan kan kan.. walau jauhhhhhh di sudut hati yang paling paling paling dalammmm itu lah yg aku fikir.. apa kata kita REDHA dgn ketentuan ini. aku insan terpilih utk berada di sini.. peluang yg bukan semua orang dapat kan.. TERPILIH.. menjadi isteri menemani suami sedang belajar. jika tidak kerana itu TAK MUNGKIN aku berada di sini di tanah yg bernama LONDON... tenang kan kalo fikir mcm tu .. setenang air sungai yg ade boya, setenang tasek Britain Lake, setenang view di laut Isle of Wight, Southampton.

sudahh lahh madah berhelahh laaa.. ape dahhh .. jalan dahhhh.. sampai sini aje coretan sedey berbaur tenang berajinomotokan jiwa2 ditambah rencah lawak jenaka.. ewahhh.. ok babai bole tutup PC skang .. jgn menbazir..INGATT MEMBAZIR KAN SAHABAT NATES ....wassalam




No comments: