Tuesday, 10 August 2010

Telur Itik

Salam,

N3 lepas aku citer pasal pegi kedai cina kan.. Incik Ah Loon Fung.. haiyaa.. sudah terkam itu telo ITEK lohhh.. rini telah memasakkan akan ia.. aduh rse mcm nak nangis nelan beb.. ye lorr.. sudah lama itu pendam itu keterINGINan. no ngidam2 okeh.. kosong .. ahahh..

weiii masak lemak cili api telo itik .. dulu2 masa kat Mesia blasah lauk pauk marvelous kat kedai n yg paling hapening bila emak yang masak.. huh sedap hingga jilat kuku.. (statmen melampau) punya la nak nunjukkan sedap sangat.. arhhh aku .. mak masak telo mata bersos kicap pon marvelos jugak.. tak gitu kata air tangan emak yg paling sedap dalam DUNIA ku. di samping itu juga (huh ayat sek. rendah) aku telah menkombain dgn sayur kailan ikan masin .. alaa lagi la mcm makan terTIGA pinggan gitu..best yg tersangat best x terucap keBESTsan nya.. (sila kira brape byak perkataan best disitu)

sungguhpon lauk pauk ku ini di anggap biasa yg teramat lah biasa tapi semacam aku rase puas dapat menikmati nya dengan keSYUKURan pasal tetiba TERpandai masak kan.. mcm terngiang2 incik DC kata sedap .. muka aku kontrol nmpak mcm biasa aje.. padahal wahh kembang kempis hidung.. seb bek dia x prasan sangat.. ahah..ustazah kata kalo org puji kena kata thanks. tp rase mcm x terkuar je bait2 thank tu sbb tgah syiok menikmati hidangan yg x sebrapa pda pandangan mata orang melayu di Malaysia.. sahlah kami memang berTASTE kan lidah melayu. walau cemana gah dan maju nya 30 tahun dari tanah airku tapi AKU lah anak MALAYSIA. amboi x tahan berjiwa MALAYSIA plak memalam nih.. maklom lah kan Ogos gitu kena memperingati kemerdekaan..ehh ade kaitan tiba2.

petang plak.. eh eh menjelang nak Ramadhan ni byk plak request encik abang DC nieh.. nak makan Cucuq Udang lah.. ok laa kita tunaikan permintaan lagu ehh makanan dia .. kali ni buat cucur udang mcm lengkap gitu bahan sangat la puas tgok dia makan macam banyak (eleh mcm slama ni makan sikit) uikk tgok badan la kan.. sampai x dinner la.. dok baham cucuq udang serta bahan yg meriah itu.. ala tentulah udang fresh, watak bahan sampingan lain macam togeh, kuchai, udang kering n adik bradek bawang.. xkan taruk garam pon aku nak citer kan. kena la memandaikan diri yg slama ni mcm bodo2 je masak. cemana x buduh masak .. sian tgok kedai2 kat Mesia tu kang x laku pulak. tertiba dok London semacam TERteror masak kan. itulah HIKMAH namanya. rugi jugak x guna pluang ni secara borong kan. berbaloi jugak mengharong keboringan dgn memenuhi jawatan suriramah secara penoh. graph utk skill masak dapat gak di tinggikan..

jom jamu selera dgn gamba ini...


.: Masak Lemak Cili Api Telor Itik :. (ehh memang nama dia panjang lahh)

.:Kailan Ikan Masin :.

k la lengkaki aku share lagi citer or alkishahnya aku di sini..

No comments: