Friday 27 August 2010

Detik itu



Salam,

dek kerana ada mungkin mungkin laaa aku kata mungkin silent reader sure nak tahu cemana kami boleh kenal.. ehem tak tahu lah aku nak kata bila tapi menurut kata dia la.. dia, dia tu DC laa. dia start aim aku mase aku mula keja kat BMI. masa tu BMI laa blom UniKL BMI lagi. 1 June 1999, 1st day lapor diri kat BMI. mase tu BMI masih di Tmn Shamelin Perkasa, Cheras sekarang kat Gombak. 1st day tu aku mcm biasa je lah ala ala gaya budak baik sopan santun yg mcm dibuat buat ehehe.. kena la control staff baru baru lah katakan. xde la melawa mana pon biasa2 jek. tapi dia dah start dok aim aku. aim cemana?? aim laa .. malu malu la kata aku ni chomel.. ehem comel laa tu dia kata dulu laaa skang pon chomel hahaha sekarang chomel jugak chomel sikit laa dulu tu chomel banyakk ahakkk.. ha jgn muntah pulak. releks dengar dulu jgn muntah sekarang sebab banyak lagi story nya kang banyak sgt nak muntah batal pulak puasa muntah dengan sengaja.. hahah..

aku ? aku cam biasa buat tak tahu aje ... ehe pasal ape.. pasal aku dah ade boyfriend dah waktu tu hehe.. so aku layan mcm biasa je biasa mcm kawan biasa saja. mcm opismate lain gak. tapi dia mcm lain skit aku slalu prasan gak apsal mamat ni mcm tengok je aku tengok aku xde sebab. tgok mcm la aku pakai baju terbalik ke.. tegok aku mcm ada cili kat gg aku. dulu2 mula stat keja mcm byk menda lah xtau sgt slalu hal2 komputer hal ofis la. dia pon slalu jek nmpak terpacak kat depan aku soo mangsa kaunter pertanyaan dia la jugak .. dgn rela hati laa suka lah menjawab soklan2 bodo aku. antara soklan bodo yg nmpak mcm x patut tanya, eh apsal xleh save ahh? tlong tgokkan bleh? kengkadang disket lock la. soklan mcm x mencabar jek. bos aku dulu udah le mcm garang nak tanya pon mcm ketaq2 je. xceli bos tu bukan garang sora dia kuat nmpak cam garang padahal idakk.. garang sikit jek. soooo DC slalu lah suka sgt jadik voluteer kalo nak nolong aku ape2. penah ade skali tu dia kan mengajar kan, student dok mencarik dia.. skali student tu dok kata Sir, xperimen dah siap .. eh ada kelas ke aku tanya dia cam biasa la jwb sunyum2 je. student tu kata dah tahu dah mana nak carik dia sbb dia suka sgt dok kat depan meja aku tanya aku buat apa tanya itu tanya ini .. padahal tengah mengajar .. boleh ! ape makna tu ? kehkehkeh

ok la pendek citer sebab byak citer yg OFF RECORD hahaha..kiranya banyak liku jugak nak tackle aku. ye la kang senang sangat nk tackle tak hargai pulak. so bila susah nak dapatkan dia akan menghargai aku. aku short cut kan ajek.. hehe sblom declare ehem ehem tu byak menda lah aku uji dia dgn ujian lesen mandu jentera berat.. tak takkk ujian test test eceh mcm nak peksa besar besaran jek.. bukan ujian nak peksa tu ujian nak test tahap kesabaran, uji tahap kekedekutan, uji tahap suka dan sayang kat aku .. banyak la ujiannya.. salah satu conton ujian tu .. penah la janji nak jumpa or senang citer date la .. janji kat LRT. janji tunggu jam 10 skali aku sengaja lewatkan sampai.. aku sampai pukul 1. aku sampai dia sikit pun tak berganjak dari tempat yg kami janji tu. bila aku dtg dgn senyum2 dia pon senyum jugak.. eh aku ingat dia dh xde or akan marah tapi takkk.. tak marah senyum aje.. senyum yg mcm iklan ubat gg tu hahah bole bayang tak.. contoh lain penah jugak dia ajak jenjalan pegi genting highland. so aku agree aje.. cehhhh dia ingat aku akan pegi sorang2 la tu .. skali dengan slumber aku bwak cousin aku Kak Ita dan kawan aku Usu.. bila jumpa kat stesyen bas dia senyum je la.. kopak lah kena blanja kami berTIGA masuk genting tu dgn blanja makan lagi .. masuk toilet pon tolong bayarkan .. sian kan tapi mcm biasa senyum je senyum dan senyum .. hehe. aku pon lala lalala laalala.. ada lagi ujian lain tapi xyah arr citer sini ... SERIUS citer ujian2 ni slalu jugak berlaku sekarang pon feedback dari dia sama mcm dulu jugak.. kan baguskan mcm tu.

tetiba cehhh klimaks citer nih "jom ikut saya balik kampung" aik suka2 jek ajak aku balik kampung dia .. "haishhh kalo brani jumpa mak ngan abah dulu laa.." be4 tu aku ade gak main2 kata ada musim apa kat kampung, ada durian tak rambutan ke, duku ke, mcm ati kering jek tak paham.. haha ehh rupanya dia serius. sy ni kawan serius nak kawin bukan nak main2 .. tgok2 betul la serius jumpa parents. takut gak tu jumpa arwah abah. pandai bwak abang dan kak ipar dia skali. dan ckp direct nak bwak aku jumpa parents dia kat kampung .. mak oiii takutnyaaaa... masa tu laa duluuu.. ye la remaja kan takut laa takut wooo kena jumpa bakal mak mertua. masa berlalu mcm singkat jek.. semua berlaku dengan pantas sepantas kilat, laju mcm petir. Bulan Feb 2000 kami bertunang 6 month after that kami pun nikah. nx yer pas tu dh bertiga..

jodoh kan, memang kata orang jodoh siapa tahu Allah dah susun untuk kita kan. mengaku jugak dulu dulu, dulu laaa tak ada perasaan jugak kat dia. tak layan sgt dia. tapi sebab dia baik, baik, baik dan baik eh brapa byak baik nieh.. lebih lebih pulak.. sabar sabar dan sabar..eh banyak betul sabar. yg penting sayang aku. sebab aku nih ada sikit baran sikit je sikiiiittt jek baran tak banyak sikit je.. hehe walaupon xde la sehensem Fahrin Ahmad semacho Aaron Aziz ato sekiut Ako Mustafa.. wah tapi baik tu dah cukup. ciri2 suami ada pun dh cukup. nak demand lebih2 pon aku tak secantek Erra Fazira ke, sejelita Ziana Zain atau se'cun Amy Mastura..
penting jugak kewangan stabil walau tak kaya, kerja tetap walau tak ada syarikat sendiri, bertanggungjawab walau pon anak bongsu lelaki.. bab lain tu hanya Allah dan aku sahaja yg tahu..nk citer lebih nanti riak pulak ..

jum tgok gamba kawin kami ..

.: 26 Ogos 2000 :.
(gamba ni di amik kat studio sebab frust mase bertunang gamba banyak tak menjadi soo balas dendam pegi amik gamba kat studio, gamba yg kat umah ADA kat M'sia lah)

cuba tgok betul2 gamba aku tuu kan betul2 muka remaja... kan kan kan.. ahahaa

psttttt ada mcm Era dengan Awie tak ???..kehkehkeh


ade jugak orang yg tanya2 ape present anniversary ke 10 nih.. alaaa xde yg special pon. sekurang kurang nya dia ada di sisi kami sekeluarga di hari baik ini. DC ada jugak belikan something utk aku kenang sempena hari ulangtahun ke 10 nieh.. jom share kegembiraan ni sesama yeh..

.: HTC Touch 2 (yg masih dara hehe dlm kotak laaa) :.

.: HTC Touch 2 (taraaaa da bukak) :.

xtau ke ape tu .. henpon canggih la. canggih la buat masa ni. pakai skrin sesentuh. haha buruks no bunyik dlm bhsa melayu. xceli aku pon tak brapa nak tekun sgt pasal teknologi tipon canggih2 sgt nih. ni kira canggih la pada aku canggih la sangat. untuk org level2 mcm aku aku ni dah kira canggih sangat la. level org duduk dapo, level below below ni kan bukan buat bisness juta2 ke bisnes saham ke bagi aku kalo tipon tu asalkan boleh col in col out, mesej in mesej out, simpan no tipon orang sudah laa.. ini kira mcm serba ada la.. internet, email, fb.. pendek kata macam macam adaaaa.. chumel kan ciri henpon berjiwa wanita kan. mula2 aku mcm tanak tipon ni.. boleh ! bukan demand nak yg lagi canggih terkini dan sensasi .. takkkkk.. wajah dia ni memang jelitawati lah tak nafikan tapi bila aku try cuba test.. semacam ada gegaran kat skrin tu yg buat pale aku jadik PENING.. betul tak tipu ni.. seolah rasa mcm membaca dlm kereta. gegaran otak jadik mual dan pening.. aku laa.. org lain xde pon. aku research sbb bila tekan skrin tu mcm grrrkk grkkk bunyik tu aku jadik fenin. byak kali cuba tapi xleh mcm dh givap. lpas tu DC pon operate la install memacam nak bunuh bunyik alien tu .. install email install fb mcm2 la yg dia buat supaya nakkk jugak aku pakai tipon ni .. akhirnya BERJAYA jugak aku gunakan tanpa was was.. YESHH!!! dia jek beli kan aku .. aku takde pon belikan utk dia maklumla UNPAID LEAVE.. paham tak .. kalo aku beli pon mintak duit dia jugak soo rasa mcm xyah la membazir.. sooo ni kira hadiah share lah..

celebrate?? xde le celebrate party party mabuk mabuk bukan mabuk tu mabuk cinta laaa.. tak da takda.. jangan berlebihan dibulan Ramadhan kann. buat jugak lah kek.. dia pun bukan suka sangat dgn kek kek nih. mcm buat syarat jek. syarat celebration kena ada kek kan. kali nih Irma buat kan OREO CHEESE CAKE.. ermmmmm mmmm yum yumm nyum yummmm sedappp .. jom intai gamba kek yg dah di noda kami semalam.. jemput tengok yeh jemput jemput rasa kat screen aje lah.. harap maaf.. hihihiiii...

.: OREO CHEESE CAKE 10 yrs Anniversary :.
(ni hanya keratan saja..hehe pasal dah kena ngapppp)

tgok gamba kek ni ..ermmm lps ni nak cuba sendiri buat. chef dh tunjuk teknik waterbath secara siaran langsung sooo kena buat lagi ... sebab rasa dia marvelous nyum nyum .. sapa nak cuba buat boleh check resepi kat sini.

ok lah terceloteh panjang pulak kali nih.. maceh sebab baca.

No comments: