Thursday 19 August 2010

Xsperimen FAIL

Salam,

19 OGOS 2010

dalam minggu ini je aku dah gila bayang dengan En. Laksamuddin hampir siang malam pagi petang senja hingga ke dinihari lah. dh xleh tahan dah nak nangung rindu ini. ni la bahana berada jawooh di rantau orang .. hei hei ingat ape.. ade lelaki lain ke dalam hidup aku.. oh no no no .. bukan la .. ni LAKSAM laa. mknan ni kan mcm fofular kat Klante kan. bila tgok resepi kuah dia mcm sonang jek. bila bab nak buat mee dia tu mencabar laaa.. lost betul. pas2 nak makan sowang aduhhh pedih betul anak tekak yg ngengada nih. nak buat trial xsperimen utk makan sorang alahaiii rase mcm main pondok2 mase kecik pulak. tapi kali ni main mak mak kat pondok besar yi haaa.. resepi asal 3 cwan tpung beras setengah cwan tpung gandum. cemana pulak aku nak mengecilkan nisbah resipi ni akhirnya aku main hagak2 aje lah.. naahhhh amik ko KERAS.. hingga tak boleh digulung indah2 seperti dlm iklan masakan lah. las2 aku salahkan brand tepung NATCO tu haha.. dh x pandai buat, tepung lak yg salah kan..Apakah beza Ground Flour dengan Rice Flour?? kamus apa yg haruz aku rujuk?? (sambil mengaru kepala yg tak gatal) nak ngelakkan kemuflisan tepung aku balun la jugak. eh rase ok dah xde la lari jauh bila dah di simbah kuah bersama ulam2 sayur itu.. arhh marbeles la.. NOT BAD. but aku kena teruskan latih tubi lagi hingga masuk sukan olimpik. eh tetiba. sudahhhh lah tajuk N3 pon Fail.. memang Fail laa xsperimen ini .. huh

tgok arrr laksam yg x jadik nieh..

.: LAKSAM YG KERAS :.

Align Centre.: SET LAKSAM BERSAMA KUAH DAN ULAMNYA :.

nak update pasal anak2 xde citer yg berskala tinggi la pulok.. semua berada dalam situasi terkawal buat ms ni laa.. sok2 xtau la keajaiban apa pulak..

eh mcm nak citer .. start this week aku mulakan gerakan khas mengajar Hakim n Hazim baca surah Yasin ayat 1-16 .. sepanjang pengajian itu, Hazim diiringi dengan sedu sedan ketakutan akibat dari sambil lewa tengok baris baris sambil membaca.. haishhh kena tegass.. nanti MUA.. ape tu .. ntah aku slalu denga org ckp.. korang agak2 je lah maksud dia. surah2 lazim yg lain masih diteruskan. sambil membetulkan lidah yg dh tergeliat itu. Hariz seperti menampakkan kemajuan bila dapat mengikut abang2 membaca surah Al-Fatihah secara HAFAL bukan kenal. Alhamdulillah proses pembelajaran yg boleh diPUJI.

Vocab Puteri pulak semakin bertambah banyak cakap dengan gaya kegadisan sejati.. "Mama, niyok aHajim nieee !" (means : Mama, tengok abang Hazim ni) ehhh skang ni dia dah pandai buat pilihan sendiri samaada nak Susu or Teh or Fresh Milk, kalo ade nescafe pun dia nak jugak. euww demand. sambil buat gaya tunjukk minuman ape dia nak. tahu jugak nak roti slice yg dibakar. kalau x bakar xmo.. amboii..

adios




No comments: