Tuesday 17 August 2010

OCRA

Salam,

pagi tadi dengan semangat ke'student'nan aku melangkah ke Brunnel University dengan gaya 'jalan kucing' dalam gerimis mengundang arhh semangat itu luntur seperti dicurah Clorox pabila kelas rupanya CANCEL.. uwaaa xpe lah xtvt jalan kaki tadi berjaya jugak mengurangkan 500 calori aku..ehh sayang woo kalori..

rentetan dari citer Puan, Tuan, Cik, Abang, Kakak LALAT yg smalam aku citer tu.. hari ni punya update graph bilangan semakin menurun akibat dari kehebatan kami membantras dgn xtvt pecah lemak me'libas lalat. agak nya mereka macam tahu aku mengadu domba kat blog pasal dia. yela mane x bengang, kalo kongsi2 byar sewa rumah xpe lah jugak.. haishh..

menu day 7 buka pose .. mcm biasa kita kena bincang dengan anak2 TEKAK yg nak makan. kalo xde reply maka aku akan sukati mem'rekabentuk resepi sendiri.. eh ada replay pulak.. DAGING MERAH ala THAI.. hamboi udah ngalahkan restoren ini macam xpe la.. aku REDHA..ye lah dari makan menda yg tak suka lebih baik tanya dulu kan.. kalo tak, kena share skit menu kat tong sampah yg tak puasa itew. huh mana boleh..

sayur pulak stok yg menunggu giliran queue ialah OCRA.. eh mcm aneh je bunyik .. seakan ORCESTRA pulak.. eh tak la takk bukan dari keturunan muzik atau mana2 bunyian.. itu performance yg ahli mujik ok. mne bleh samakan ahlil mujik itu dengan sayur yang 'mulia' ini. OCRA ni ialah nama international nya.. kalo bhsa kampungan ialah BENDI aje.. ahah.. elehhh sebut bendi sume kata arrrhhhhhhh bendi kee.. owhhhhh.. panjang ko punya owhh yeh. aku dulu pon cenggitu jugak. haha.. teringin nak buat asam rebus.. tahukah? sila rujuk www.myresipi.com yee.. skali stok cili boh pulak xde nak guna hujung sudu jek xkan nak kena mulakn prosedur potong cili kering, rebus cili kering, blenda cili kering sambil taruk mnyak masak (supaya biji lumat).. ahh itukan memanjangkan prosedurnya maka kita ikut jalan pintas aje lah.. tak payah masak asam rebus.. eh senang kan.. goreng aje sama telur n ikan bilis. ok jugak... citer sayur pun nak berjela jugak. yelah nanti entry ni nampak pendek x chantek ok. ahah sian org yg baca keciwa..

tengahari sdang aku lena NAP.. tetiba .. gedeganggggg !!!! heiii apakah bom yg roboh dlm itu bilik hahh! dengan terkejut monkey, akupun bergegas ke tempat kejadiah ecehhh mcm laporan brita BBC pulak.(BBC tu London punya mcm TV3 lahh).. skali rupa rupanya anak2 ku yg hebat berpencak silat di bilik telah menJATUHkan sebijik TV 29' jenis TUBE ok sangat BERAT (tuan rumah punya)..uwaaa.. Alhamdulillah tiada kecederaan dilaporkan. hanya TV itu yg injured kemek sikit. diaorang ni memang pandai main emosi.. mereka nangis dulu sebelom punishment dijatuhkan .. dengan muka 20p (20 sen) gigil2 ketakutan.. tahu takut yee.. maka selibas dua 'hadiah' yg paling manis ditinggalkan untuk Hariz yg bersarkis memanjat tingkap blakang TV dan telah menolak TV tu dari blakang lalu jatuh menyembah bumi.. hasil dari laporan abang2 yg membela diri..tu libasan sayangg nama manjanya.. ahah. gitu laaa.. hari2 ade saja citer mereka.. ade saja citer mereka hari2.. eh apa neh..? eh betul la takkan aku nak citer pasal anak jiran yg memang xde anak.. buat2 paham je la.. hari2 blog ini berlalu aku akan hidangkan dengan menu karenah kekretifan anak2 aku.. sampai korang boleh keluar airmata darah baca. aku citer yang best berskalaa tinggi je la.. takkan anak aku tengok katun, jalan kedepan kebelakang pon aku nak citer.. mcm x menarik ato menolak jek..

sahur smalam terima mesej dari seorang teman yg dh baca blog MERAPU ini.. kata dia aku bejaya membuat dia tergelak sorang.. eh eh eh.. kalau nak gelak makesure pintu di tutup rapat tiada anasir lain hinggap di badan anda OK. ditakuti anda berpotensi lulus kemasukkan semester baru ke Universiti Sakit Jiwa bagi tahun 2011.. tula akibat menghabiskan sisa masa membaca blog nih..ahah..

nak tgok gamba takk.. boring kan hanya paparan huruf saja di monitor korang.. kita tgok gamba la pulak..
kepada yg x suka words .. tak ada nombor yg nak aku bincangkan.. hehe



eh tak tak bukan gamba mcm smalam..





ni real...PERCAYA LAHHHH..(lagu ct nurlijah)






betul real laa..









.: OCRE GORENG TELUR :.
Made in Sri Lanka punya sayur aka Uncle Bendi





nextt...






taraaaa.....







.: DAGING MERAH ala THAI :.
dilarang menonton ini diwaktu siang kerna bisa menjatuhkan air liur kamu !

elehhh korang ... tengah perut menyanyikan irama keroncong fridge megnet kat peti ais berbentuk coklat pon rase nak makann..keh keh keh..

dah dah bole teruskan kerja skang.. jangan ngular ye.. nanti disoal di padang mahsyar.. kalo nak ngular jugak.. pastikan tendangan 'penalti' atau 'tendangan percuma' pada tambahan minit yg disediakan.. hehe (selingan berbentuk nashihat) walaupun aku sebenarnya BUTA bola.. jgn jadik macam aku banyak ngular dari kerja sekarang nih. lama2 aku akan berubah menjadi sebentuk BOLA jugak..oh tidakk tolong jangan bayangkan.

No comments: