Sunday 8 August 2010

Loon Fung

meh meh org kampung nak citer nih meh berkompol kat blog nie.. eceh mcm ade org nk denga.. xpe arr citer lah jugak. slalu kan DC jek yg g kedai cina. apsal lak aku dok UK kena g kedai cina x pegi kedai omputeh. kepada org kampung yg masih xtahu, kalo nk cari makanan yg international kena carik kedai cina. bukan kedai india apatah lagi kedai melayu arrgghh paham ke?

aalahhh buat2 paham udah le. nak g kedai cina yg dekat sikitt la ngan umah kalo tnya aku sume aku kata jawohh pasal aku kira pakai tapak. korang yg nek keta kira dlm bentuk batu sejam (mile per hour) arrghh lupakan tu sume. panjangkan citer nek Tube turun kat Aperton jalan dalm 323 tapak then nmpak la LOON FUNG. bukan Ah Loon Fung anak cina yang kat pasar ato pon keja ngan OCE (syrkt printing). INI NAMA KEDAI. xceli nk carik n beli stok rencah mkann melayu eg. udang kering, ikan bilis, kueh tiaw n seberapa je la. btol la kan name dok kat UK terJAKUN JAKUN la nengok kedai cina menjual buah2 Mesia. Buah durian ala memanggil manggil marilahh belilah aku makan lah aku.. perrhhh bau menusuk kedua lobang idung. muka buat2 control je la mcm xde pape berlaku ngenangkan harga yg very sangatlah mahal. tapi DC seolah oleh mcm dpt baca je otak aku ni yg meluncat luncat ndakkk sgt lah durian itew. stelah discussion dn membuat analisa (teringat keja opis) membandingkan kalo beli buah sebiji kira skali ngan kulit alangkah ruginya.. so pe lagi berdesup aje masuk dlm troli. maka berbunga2 lah hati yg x bertanah ini.. yuhuu best syiok marbeles laa dpt mkn dorian itu.. mcm2 plan dlm pale nie. nk buat kuah la nk buat bubur kacang la. isk x saba dahh.. relekkss relekss tarik napas..hembussss ..jgn x lepas lak kang ke ICU jawabnya..

pilih punya pilih alamak hampir £60 jugak erkkk xpe lah skali2 .. sume kalo ckp sume skali2 tapi kalo jumpa lagi lompat2 gak nak.. ehh takk kali ni betoiii tggu la 3 bulan lagi baru p kedai cina balik .. mentara tu buat2 lupa je la yeh..ni la citer jakun2 anak M'sia sejati yg tercampak kat ngra orang kan.. sian aku..

kalo la nak korang tau ape aku beli alaaahhh mcm x heran jek.. kangkung, sawi, kailan, kucai, air kotak tebu, air kotak soya, suhun, fucuk, tahu, fish cake, fish ball, kueh tiaw, kicap, udang kering, ikan bilis, telor itik, telo masin, ikan kembung atau nama glamer kat sini Indian Mackerel.. KESIAN kan.. tapi menda2 ni sesungguhnya memang TAK ADA jual di Tesco ato mana2 supermaket omputeh.. ada pahamm! emo lak.. hahah (sume ni utk stok 3 bulan okeh bajet punya fasal) tu blom citer ade jual daun pisang (yg sama rega ngan tudung ala ariani itu) dan daun pandan yg bersepah blakang umah tu rega dpt sepasang kain bju kurung yg blom jahit tu.. erkkk seb bek daun pisang ngan daun pandan xleh makan.. kalo x haku pon beli jugak .. ahakk

dah lah ok dh memalam ni merapu lebey lak ehehh apsal malam.. ala malam kan biasa update blog. malam mmg sesueii utk org yg branak pinak yg ramai nih.. erkk ramai ke.. yela lebih dr 1 ramai laa ehh jgn lopa.. Malaysia n UK BEZA 7 jam pd musim panas yeh. pesanan khidmat masyarkat ditaja oleh omega.. (omega sila bg royalti kat aku xnk sikit sebijik 2 jam suda lahh)

ok orang kampung sume bole bersurai..

No comments: