Wednesday, 25 August 2010

Cik Kesumawati

Salam,

rini xmo buat citer sedey2.. citer2 pelakon ayer mata Azean Irdawati ke.. Elli Suryati ke.. xmo xmo .. sudahhh.. cukup enought titik...

sejak 2-3 minggu nih aku dgn bantuan DC dok memburu Cik Kesumawati nieh.. dasyat sungguh buruan nih.. mcm kat dalm hutan blantara batu tau. bukan mudah seperti petik jari ato semudah meniup Banzi Hikmat (dlm citer Laksamana DoReMe) tak mudah.. tanya sana tanya sini dpt kaba kata Cik Kesumawati ni ada kat 1 kedai nih. mula2 tu redah lah Kedai Cina selongkar punya selongkar tarakkk keciwaa.. redah lagi Long Fung pon tarakk.. keciwa II, aku ingat mcm dh xde rezeki dan dah putus tali eh asa.. lepas adegen buru buruan tu aku pon terdampar lah kat umah tanpa kabar brita Cik Kesumawati nieh.. skali memang rezeki dah nak MARI kan .. kita tak cari DIA datang pulak.. alahaii rase nak terkeluar bijik mata tergolek golek guling atas lantai pastu aku kutip la balik bijik mata yg berguling tadi supaya aku tak buta.. umpama je la.. bila tengok keSUBURan Cik Kesumawati nih.. sihat2 dan montel2 aduhh mcm nak nangis tengok .. kucium2 baunya yang semerbak perfum semulajadi ciptaan Illahi itu. Jom aku kenalkan kat korang Cik Kesumawati yg aku angau kan sejak 2-3 minggu yg lepas.. jom jom jom meh tengok nih tengokkkkkk..

.: DAUN KESUM :.

meh kita bagi tepukkan gemuruh kredit to Irma yg mengusung Daun Kesum pakej dgn bunga Kantan lagi ni kulu kilir turun naik tube melancong balik kampung ke Uxbridge .hheheh ni namanya Lenggang Kesum bukan Lenggang Kangkung hahahah cuak jugak tu bwak .. risau dgn keharuman semerbak tu akan menggangu idung mat saleh sini.. dorang ni bukan Irma dok bwak daun KETOM yg HARAM tu .. ni Halalan Toyibba laaa.. gunakan tanpa was2.. hoho elehhh matsaleh ni mentang2 depa punya herba Rosemary .. serong jek mandang daun kesum nih .. blah laaa... emo lak tetiba..

.: DAUN KUNYIT D'LONDON :.

.: SERAI D'LONDON :.

.: LAKSA :.
(nampak tak serpih ikan kasar2 tu best wooooo)

ape lagi Chef udah MARI sooo mari kita request menu wajib idaman hati jantung limpa paru2 sume lah organ dalaman aku nih...yak tu LAKSA.. yeahhhhh... slurppp slurpppp slurppppp .. slurppp lagi slurppp nyum nyum nyummmm mak oiii nak nunjukkan sodap nya tu sampai 3 kali tambah beb.. harap LAP airliur anda yg baca nieh yek..

tapi kat sini aku tak jumpa lagi laksa kering soooo kami pakai UDON ala jepun .. heheh ok jugak ..sedap..

alah korang dok M'sia ape nak heran daun kesum melambak blakang rumah, terpijak pon tak kutip.. cehhh. anyway nak bgtau cik abang DC yg terchayang nih punyalah knowledgeble nya TAK TAHU rupa daun kesum .. ape le pe la pe laa.. kan rumah mak abang bersepah kat blakang. nampak sgt tak suka dgn mkanan yg berciri ASAM.. seksya tak aku kalau Irma xde kena la layan sorang2. kalo dia makan pon ade le boleh dikira brape sudu ..muka pon mcm aneh je tak feel langsung..

sooo bermula lah detik DC sebagai petani moden menanam pasu kesum.. dan daun kunyit (amanah orang) harap2 panjang la jangka hayat mereka yee.. mari sama2 tadah tangan baca doa panjang umo.. udahle serai yg ade tu mcm idup segan mati tak mau.. mcm malu2 nak menggebukan diri dia.. xpe.. kita redha je yeh..
amin ya Rabbal Alamin ...

sikit lagi aku nak tertuka kan tajuk N3 ni jadik PETANI MODEREN.. skian

No comments: